100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 01. Dr. Tom Guarriello

tom-guariello

Psychologist and professor.

__________________ 

English: 

Tom Guarriello was born in The Bronx. He received his Bachelor’s and Master’s degrees in psychology from the University of Dayton and earned a doctorate in clinical psychology from Duquesne University. Since 1989, Tom has focused on helping leaders improve their individual and organizational performance by developing a deep understanding of the context, experience and behavior of their customers.

In 1994, he co-founded TrueTalk, Inc., along with his partner, Peggy Kelston. In January, 2006 he was invited by YouTube founders Chad Hurley and Steve Chen to be one of five members of the inaugural YouTube Community Council.

In late 2009, Tom was invited to become a faculty member in the newly launched Masters In Branding program at New York. He currently teaches “The Meaning of Branded Objects,” a course in the psychology of branding.

Tom has worked with a wide variety of companies (from Victoria’s Secret to Harvard Business School) in the apparel retail, publishing, insurance, health care, transportation, and communication industries.

__________________

What is your impression about a brand called Brazil?

For me, it’s impossible to hear the word “Brazil” without smiling inside.

Because, Brazil means “fun.”

More than fun, actually. More, “exuberance.”

I’ve never been to Brazil. All I know are the images I’ve built from what I’ve seen and heard. That and the flavors and aromas of Brazilian food.

But the music, the football and the beaches are strongest.

The songs.

That song, “Brazil.” Bum, ba, bum; bum, ba bumpa-bum.

And, always that ephemeral girl…the one who walks by, elegantly, looks straight ahead, and just doesn’t see…

Sung in a language I almost understand…but that somehow always eludes me.

And, the effortlessly coordinated creative flow of blue, yellow and green in the endlessly drum-fueled stadiums. The improvisational samba spirit of the favela made flesh in the subtle, powerful movements of a string of single-named geniuses: Pelé. Kaká. Ronaldo. Neymar.

All of this plus sun-drenched, sumptuously oiled, impossibly cool, hot sexy-waxed beaches.

And, Brasília.

As a nine year old, I wondered, “Why?” Why does a country build a capital in the middle of nowhere?

Then I learned there was no reason; only a national dream.

Fueled, at the bottom of it all, by the immense fecund sensuality of the rain forest and the sea; a deep pool of energy, mystery and magic.

__________________

– português

Sobre Dr. Tom Guarriello:

Tom Guarriello nasceu no Bronx. Ele recebeu seu grau de Bacharelado e Mestrado em Psicologia pela Universidade de Dayton e obteve seu doutorado em psicologia clínica pela Universidade de Duquesne. Desde 1989, Tom concentrou-se em ajudar os líderes na melhora de seus desempenhos individual e organizacional através do desenvolvimento de uma compreensão profunda do contexto, experiência e comportamento de seus clientes.

Em 1994, foi co-fundador da TrueTalk, Inc., juntamente com seu parceiro, Peggy Kelston. Em janeiro de 2006 foi convidado pelos fundadores do YouTube Chad Hurley e Steve Chen para ser um dos cinco membros do inaugural Conselho de Comunidade do YouTube (YouTube Community Council).

__________________

Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

Para mim, é impossível ouvir a palavra “Brasil” sem sorrir por dentro.

Porque, Brasil significa “diversão.”

Mais do que diversão, na realidade. Mais, “exuberância”.

Nunca estive no Brasil. Tudo o que conheço são imagens que construí a partir do que vi e ouvi.

Isso e os sabores e aromas da comida brasileira.

Mas a música, o futebol e as praias são os mais fortes.

As músicas.

Aquela música, “Brasil” Bum, Ba, bum; bum, Ba bumpa-bum.

E, sempre aquela garota efêmera… aquela que passa, elegante, olha para frente e simplesmente não vê…

Cantada em uma língua que quase entendo… mas de alguma forma sempre me engana.

E, o fluxo coordenado e sem esforço do azul, amarelo e verde nos estádios abastecidos infinitamente do som do tambor. O espírito de improvisação do samba na favela transformado  em carne nos movimentos sutis e poderosos de um fio de gênios únicos: Pelé. Kaká. Ronaldo. Neymar.

Além de tudo isso, praias cheias de sol, suntuosamente bronzeadas, impossivelmente frias, e sensualmente depiladas.

E, Brasília.

Como uma criança de nove anos, me perguntei, “por que?” Por que um país constrói uma capital no meio do nada?

Então aprendi que não havia motivo; somente um sonho nacional.

Abastecido, no fundo de tudo, pela imensa e fecunda sensualidade da floresta tropical e do mar; um poço fundo de energia, mistério e magia.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on April 16, 2013 by in Americans and tagged , , , , , , , .

Navigation

Top 10

%d bloggers like this: