100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 03. Carolina Rogoll

carolina_Rogoll_image_main_1

Brand Manager at P&G.

__________________ 

English: 

Carolina Rogoll, Brand Manager, Downy North America, is responsible for managing the day-to-day sales, marketing, operations and P&L of one of P&G’s oldest Billion Dollar Brands. She is also responsible for the developing the brand in the Canadian and US Hispanic markets. She is a strong visionary leader for her multifunctional team of 15 people and dedicated manager and coach of 7 direct reports. She is constantly raising the bar for her and her team behind her passionate discipline.

Ms. Rogoll graduated Magna Cum Laude in Business Administration from Universidad de los Andes, Colombia, SA and Summa Cum Laude with a dual undergraduate degree in Marketing and Management from the A.B Freeman School of Business, Tulane University in New Orleans, Louisiana.  She graduated with Honors from her Masters in Business Administration at Williams College of Business- Xavier University in Cincinnati Ohio. She comes from a multicultural family and speaks German and Spanish fluently and intermediate Italian and Portuguese.

__________________

What is your impression about a brand called Brazil?

Brasil Magico!

I consider myself a world citizen. I travel the world and I study languages for fun. Professionally, I am a passionate brand builder so always looking for the connections between different cultures and how brands manifest differently around the world.  And from all the amazing places there are to see and learn about i’ve always found Brazil magical.

My interest and attraction from Brazil starts with its culture and its language. I’ve been a commited portuguese student for a few years with the intent of being able to really experience the culture once I visit, but the truth is that I’ve actually never step a foot on Brazilian soil.  And that fact along speaks to its magic, you don’t have to be in Brazil to feel its magnetic power. To me it represents Passion, Youth and joy. I love the vibrant energy of its people, its music and the hearty food. The passion Brasil exudes is obvious and contagious  all the way from the broadcast the world sees of the Carnaval do Rio to the lively soccer games with the bright yellow and green t-shirts. The sound of the words I associate Brasil with is like a dance in your month- just try saying Copacabana, Caipirinha & Abacaxi. Its warm, colorful and diverse. Its a smile. It’s Young and Dynamic. Full of possibilities. I excited for the day I finally visit!

__________________

– português

Sobre Carolina Rogoll:

Carolina Rogoll, Gerente de Marca, na Downy North América, é responsável por gerenciar as vendas cotidianas, o marketing, operações e P&L (Lucros e Perdas) de uma das mais antigas marcas de Um Bilhão de dólares da P&G. Ela também é responsável pelo desenvolvimento da marca no Canadá e nos mercados hispânicos dos Estados Unidos. Ela é uma forte líder visionária para sua equipe multifuncional de 15 pessoas e dedicada  gerente e treinadora de 7 subordinados diretos. Ela está constantemente elevando a sua moral e de sua equipe através de sua disciplina apaixonada.

Ms. Rogoll graduou-se Magna Cum Laude (Com Grandes Honras) em Administração de Empresas pela Universidad de los Andes, na Colômbia, SA e Summa Cum Laude (Com a Maior das Honras) com uma dupla graduação em Marketing e Gestão pela AB Freeman School of Business, Universidade de Tulane, em Nova Orleans, Louisiana. Ela se formou com honras em seu Mestrado em Administração de Empresas na Williams College of Business – Xavier University em Cincinnati, Ohio. Ela vem de uma família multicultural e fala alemão e espanhol fluentemente e italiano e português intermediários.

__________________

Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

Brasil Mágico!

Eu me considero uma cidadã do mundo. Eu viajo o mundo e estudo línguas por diversão. Profissionalmente, sou uma apaixonada construtora de marca, por isso estou sempre procurando as conexões entre diferentes culturas e como as marcas se manifestam diferentemente em todo o mundo. E de todos os lugares incríveis que existem para conhecer e aprender a respeito, eu sempre achei o Brasil mágico.

Meu interesse e atração pelo Brasil começa com a sua cultura e seu idioma. Eu fui uma dedicada estudante de português por alguns anos com a intenção de ser capaz de realmente experimentar a cultura quando a visitasse, mas a verdade é que eu nunca realmente pisei em solo brasileiro. E esse fato dialoga com a sua magia, você não tem que estar no Brasil para sentir o seu poder magnético. Para mim o Brasil representa juventude, paixão e alegria. Eu amo a energia vibrante de seu povo, a sua música e a comida farta. A paixão que o Brasil exala é óbvia e contagiante desde a transmissão que o mundo vê do Carnaval do Rio de Janeiro até os animados jogos de futebol com o brilhante amarelo e verde das camisetas. O som das palavras com as quais eu associo o Brasil é como uma dança em sua boca – apenas tente dizer Copacabana, Caipirinha e Abacaxi. É quente, colorido e diversificado. É um sorriso. É jovem e dinâmico. Cheio de possibilidades. Estou animada para o dia em que finalmente o visitarei!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Top 10

%d bloggers like this: