100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 14. JOSEPHINE EKE

Josephine-Eke

Creative brand leader and professor.

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English: 

Josephine is a British Citizen who has worked in the United States and on overseas assignments for global multi-million dollar companies as a creative brand leader. She is currently VP of Design Intelligence at Sterling Brands in NYC.

She is recognized for her leadership, creative talent, and development of innovative solutions. Her expertise in both brand strategy and the product development lifecycle has allowed her to lead cross-functional teams at Schering-Plough, Estée Lauder, Mattel and Hasbro.

Josephine has an undergraduate degree in design from the Rhode Island School of Design and an MBA in Global Business and Innovation from Northeastern University. She has taught at the Fashion Institute of Technology and Rhode Island School of Design and is teaching MBA 101 in the Masters of Branding program at the School of Visual Arts.

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What is your impression about a brand called Brazil?

For most Brazil is seen through the lens of tourism campaigns – my experience with Brazil started early in my career when I worked for a company that had a division in Sao Paulo. My interaction was project-based and learning how to work with another culture. My biggest insight was about the people, their passion for personal connection and socializing as a segue for work. 20 years ago Sao Paulo was gritty – a place for business and industry not tourism.

Over the years I have continued to work with teams in Brazil as part of global organizations. Brazil has evolved – it is the B in BRIC, recognized for its new global economic power. In the toy industry we targeted Brazil for the amazing growth in our large baby doll category, 17% of the overall toy market. The population trend of 2.75M births every year also created potential customers. Brazilians love their kids and celebrate them generously.

The individuals I have met and worked with from Brazil have also shaped my impression of the country – I find them open and warm, savvy and self-aware, passionate about family and energetic in their celebration of life.

For me personally Brazil is very sensorial . . . hot, colorful, loud, passionate, beautiful – both natural and created, macho, religious and of course being a Brit all about soccer – Pelé and Ronaldo (thank goodness for David Beckham!).

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– português

Sobre Josephine Eke:

Josephine é uma cidadã britânica que já trabalhou nos Estados Unidos e em missões no exterior para empresas globais multi-milionárias como líder de branding criativo. Atualmente é vice-presidente de design de Inteligência na Brands Sterling em Nova York.

Ela é reconhecida por sua liderança, talento criativo, e desenvolvimento de soluções inovadoras. Sua experiência tanto em estratégia de marca e ciclo de desenvolvimento do produto que lhe permitiu liderar equipes multifuncionais na Schering-Plough, Estée Lauder, Mattel e Hasbro.

Josephine tem uma licenciatura em design pela Rhode Island School of Design e MBA em Global Business e Inovação pela Universidade de Northeastern Rhode. Ela lecionou no Fashion Institute of Technology e Rhode Island School of Design e está agora lecionando no MBA 101 no Mestrado do programa de branding na School Visual Arts.

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Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

Para a maioria o Brasil é visto através da lente de campanhas de turismo – a minha experiência com o Brasil começou no início de minha carreira, quando eu trabalhava para uma empresa que tinha uma divisão em São Paulo. Minha interação foi baseada em projetos e no aprendizado de como trabalhar com outra cultura. Minha maior compreensão foi sobre as pessoas, a sua paixão pelas relações pessoais e socialização como transição imediata para o trabalho. Há 20 anos São Paulo enérgico – um lugar de negócios e indústria, não do turismo.

Ao longo dos anos tenho continuado a trabalhar com equipes no Brasil, como parte de organizações globais. O Brasil evoluiu – é o B em BRIC, reconhecido por seu novo poder econômico global. Na indústria de brinquedos nós colocamos o Brasil no alvo para o crescimento incrível em nossa extensa categoria de boneca, 17% do mercado global de brinquedo. A tendência da população é de 2,75 milhões de nascimentos a cada ano, o que criou potenciais clientes. Brasileiros amam seus filhos e os celebram generosamente.

As pessoas que conheci e com quem trabalhei no Brasil também moldaram a minha impressão sobre o país – eu os achei receptivos e calorosos, habilidosos e conscientes de si mesmos, apaixonados pela família e enérgicos em sua celebração da vida.

Para mim, pessoalmente, o Brasil é muito sensorial. . . quente, colorido, barulhento, apaixonado, lindo –  tanto natural quanto criado, macho, religioso e, claro, sendo britânico em tudo sobre futebol – Pelé e Ronaldo (graças a Deus por David Beckham!).

2 comments on “DAY 14. JOSEPHINE EKE

  1. Juliana Valverde
    April 26, 2013

    parabéns querida prima sucesso p vc, projeto está super legal…bjs

    • Daniela Novaes
      April 26, 2013

      Juu obrigada prima!!!! Se souber de alguém interessado em participar pode me encaminhar!!! Saudades!! Bjosss

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