100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 22. David Weisman

f4866746980cad9202a7085a4b4c6cc4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– english

About David Weisman:

A lifelong designer, David is currently a brand consultant, customer experience analyst for S&P Capital IQ innovation lab, and the founder of Brandscience, a creative micro think tank. Besides having a creative background, David also has an MBA in International Business and Economics. Additionally, David is an artist in residence at the Nantucket Island School of Design, an editorial illustrator, and a volunteer for The Full Belly Project.

Career Highlights Include:  Creative director at Interbrand, game animator at SEGA, and product designer at Nils Tvensberg Design A/S, Oslo Norway.

Affiliations Include:  American Institute Of Graphic Arts; NYNMA – New York New Media Association; MeRG – Manhattan Robotics Group.

Awards Include:  Art Directors Club, The Boston Globe; Print’s Regional Design Annual; Macromedia People’s Choice Awards; Publisher’s Infographics.

____________________________________________________________

What is your impression about a brand called Brazil?

Brazil exports beautiful people, inside and out. Intelligent, creative, humorous, down to earth, and charming. Serious when it comes to global competition and business, but don’t take themselves too seriously.

 ____________________________________________________________

– português

Sobre David Weisman:

Designer por toda a vida, David é atualmente consultor de marca, Analista de experiência do cliente para o laboratório de inovação S&P Capital IQ e fundador da Brandscience, um criativo grupo de consultores. Além de ter uma bagagem criativa, David também possui MBA em negócios internacionais e economia. Além disso, David é um artista em residência em Nantucket Island School of Design, ilustrador editorial e voluntário do The Full Belly Project (uma organização sem fins lucrativos que trabalha para melhorar a vida das pessoas em comunidades em desenvolvimento).

Destaques de sua carreira incluem: Diretor Criativo na Interbrand, animador de jogos da SEGA, e designer de produto na Nils Tvensberg Design A/S, Oslo, Noruega.

Sua filiações incluem: Instituto Americano de Artes Gráficas (American Institute Of Graphic Arts); NYNMA – New York New Media Association; MeRG – Grupo de Robótica de Manhattan (Manhattan Robotics Group).

Seus prêmios incluem: Clube de Diretores de Arte (Art Directors Club), The Boston Globe (jornal de grande circulação de Boston – EUA), Print’s Regional Design Annual (premiação de design gráfico); Macromedia People´s Choice Awards; Publisher’s Infographics (Infografia).

____________________________________________________________

Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

O Brasil exporta pessoas bonitas, por dentro e por fora. Inteligentes, criativos, bem-humorados, pés no chão e encantadores. São sérios quando se trata de competição global e de negócios, mas não se levam muito a sério.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on May 4, 2013 by in Americans and tagged , , , , , , , , .

Top 10

%d bloggers like this: