100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 26. Melanie Wiesenthal

1942954

 

 

 

 

 

 

 

– english

About Melanie Wiesenthal:

Melanie Wiesenthal is a Partner at Deerfield, a retail, fashion and beauty focused design studio based in Williamsburg, Brooklyn. As Co-Creative Director, Melanie is a dedicated advocate of storytelling, with a firm belief that all design stems first and foremost from a great idea and that healthy partnerships with clients is the key to creating award winning work. Melanie’s experience working with both in-house creative teams like Victoria’s Secret Beauty, Martha Stewart Living Omnimedia (where she first met and worked with her partner Yael Eisele), Origins, and Aveda has given her unique insight into how corporate design works. Before her in-house experience, Melanie designed for award winning design firms Carbone Smolan Agency and boutique shop, The Valentine Group, where she got a head start in the realm of branding, design for cultural institutions, retail design and packaging. Melanie is an Adjunct Professor at Parsons School of Design, where she has taught studio classes in typography and graphic design since 2003. She is currently a lecturer at the School of Visual Arts Masters in Branding program. Melanie has spoken at numerous conferences in the US and abroad on design and sustainable design including AIGA, Fuse and ENG Amsterdam. Her work, both corporate and freelance, has been featured by The Art Director’s Club, Print Magazine, Communication Arts, Graphis, Cooper Hewitt Design Museum, How Magazine and Graphic Design USA. Melanie was born in Toronto, Canada and is a graduate of McGill University, Montreal, and Parsons School of Design, New York.

____________________________________________________________

What is your impression about a brand called Brazil?

Brazil to me about contrasts. It is exotic, chaotic, and youthful. Brazil is sexy, beachy and a little bit nudist. It’s a place of soulful music and celebration in the streets.

There is an old world-meets-new-world quality of the country; with soaring skyscrapers and ancient ruins and colonial churches.

Although once a country of forced roman catholicism, today has no official religion and anyone can practice (or not) freely.

Brazil is a wealthy country, according to The World Bank, but the divide between the haves and have nots is vast and unbalanced leading to crime, and extreme poverty.

If I were to brand the country (and I have not been, but have seen it many times in films) I would focus on those contrasts, maybe not the crime or poverty—obiviously, but the wonderful blending of cultures, people, traditions and old world meets new world feeling of the country and it’s freedom vibe!

 ____________________________________________________________

– português

Sobre Melanie Wiesenthal:

Melanie Wiesenthal é sócia na Deerfield, um estúdio de design focado em varejo, moda e beleza com base em Williamsburg, Brooklyn. Como Co –Diretora Criativa, Melanie é uma defensora dedicada de storytelling, com uma firme convicção de que todo o projeto se origina em primeiro lugar, a partir de uma grande idéia e que as parcerias saudáveis ​​com os clientes são a chave para a criação de trabalhos premiados. A experiência de trabalho de Melanie com duas equipes criativas internas como Victoria’s Secret Beauty, Martha Stewart Living Omnimedia (onde ela conheceu e trabalhou com seu parceiro Yael Eisele), Origins, and Aveda deu-lhe uma visão única sobre como o design corporativo funciona. Antes de sua experiência interna, Melanie trabalhou para as premiadas empresas de design Carbone Smolan Agency e boutiques, The Valentine Group, onde ela teve um avanço no campo de marca (branding), design para instituições culturais, projeto de varejo e embalagens. Melanie é Professora Adjunta da Parsons School of Design, onde dá aulas em estúdio de tipografia e design gráfico desde 2003. Atualmente é professora de Mestrado na Escola de Artes Visuais (School of Visual Arts) no programa de Branding. Melanie tem se apresentado em inúmeras conferências nos EUA e no exterior sobre design e design sustentável, incluindo a AIGA, Fuse e ENG Amsterdam. Seu trabalho, tanto corporativo quanto freelance, foi apresentado pelo clube do Diretor de Arte (The Art Director’s Club), Print Magazine, Communication Arts, Graphis, Cooper Hewitt Design Museum, How Magazine e Graphic Design USA (Design Gráfico EUA). Melanie nasceu em Toronto, Canadá e é graduada pela Universidade de McGill, em Montreal e pela Parsons School of Design, em Nova York.

____________________________________________________________

Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

O Brasil para mim é um lugar de contrastes. Ele é exótico, caótico e juvenil. O Brasil é sexy, praiano e um pouco nudista. É um lugar de música soul e de celebração nas ruas.

Há uma característica que mistura um mundo antigo com o moderno no país, com o aumento dos arranha-céus, ruínas antigas e igrejas coloniais.

Embora fora há tempos um país de Catolicismo Romano imposto, hoje não há religião oficial e qualquer pessoa pode praticar (ou não) livremente.

O Brasil é um país rico, de acordo com o Banco Mundial (The World Bank), mas a divisão entre ricos e pobres é vasta e desequilibrada, levando ao crime e à pobreza extrema.

Se eu tivesse que criar uma marca para o país (e eu não fui, mas já vi muitas vezes em filmes) eu iria focar nos contrastes, talvez não o crime ou pobreza — obviamente, mas na maravilhosa mistura de culturas, povos, tradições e nesse sentimento de encontro entre o velho e o novo mundo, e seu clima de liberdade!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Top 10

%d bloggers like this: