Professor.
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English:
Vicente Martin is a professor of Digital Media at ESPM (Brazil/São Paulo), and also the supervisor of the Creativity Department of the same place, he teaches gaming concepts at Miami Ad School ESPM and works as game designer.
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What is your impression about a brand called Brazil?
My impression about the ”Brazil brand” is that it is stereotyped. It seems that it is stereotyped by both Brazilians and the foreigners.
I think it is a brand that is losing its identity for being increasingly widespread.
Although there are several “Brazils” in this vast territory, it seems that – increasingly – it is only seen the Brazil of carnival, soccer and samba.
On the one hand the country is that image of pure entertainment, which is extremely positive, but on the other hand it hides aspects that deserved to be more valued.
I think working more the “Brazil brand” is needed, both internally and externally.
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– português
Sobre Vicente Martin:
Vicente Martin é professor de Criação Digital na ESPM, supervisor do departamento de criação na ESPM, leciona gaming concepts na Miami Ad School ESPM e é game designer.
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Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?
Minha impressão sobre a marca Brasil é que ela é estereotipada. Parece que é estereotipada tanto pelos brasileiros como pelos estrangeiros.
Creio que é uma marca que está perdendo a sua identidade por ser cada vez mais generalizada.
Apesar de existirem vários “Brasis” neste extenso território, parece que – cada vez mais – só é visto o Brasil do carnaval, do futebol e do samba.
Por um lado o país passa essa imagem de puro entretenimento, que é extremamente positiva, mas por outro esconde aspectos que mereciam ser mais valorizados.
Acho que falta trabalhar mais a marca Brasil tanto internamente quanto externamente.
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