100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 36. Miguel Londres

londres

Designer.

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– english

About Miguel Londres:

Miguel Londres holds a degree in Business Administration from PUC-RJ, with post-graduation in Marketing from the same University, and he has a master’s degree in Corporate Brand Management from the Faculty of Brunel, in London. Professionally, he worked in the design and implementation of various events sponsored by companies like TIM, Claro, Bradesco, Bradesco Seguros (Insurances), Pepsico, Correios, Caixa, Sesi, Sony Music, among others.

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What is your impression about a brand called Brazil?

“You had my curiosity but now you have my attention”. The phrase of Leonardo de Caprio in Jango “Django” Unchained “summarizes well the period that Brazil is going through on the world stage and the challenges that the country faces to attract and maintain investments in its economy. Always seen as a sexy, mysterious country and with a beautiful nature, Brazil today is remembered not only as a holiday destination but also as a place of business, of possibilities and of amazing human development.

So as a consumer brand, the “country brand” is evaluated by its customers, potential or recurrent, following tangible and intangible criteria. Among the tangible aspects there are factors such as: economic indicators, political and fiscal stability, international relations, and between the intangible factors there are: people, culture and tradition.

The way a country is perceived internationally has direct influence on its economy and on its social development. The political consolidation and the economic/social development of Brazil in the last decades has allowed the strengths of its intangible factors to be perceived with greater intensity and awakened an immediate and natural international sympathy for the country, for its people and for the consequences of its products.

The promise of the “Brazil brand” is directly related to the time that the country lives. The world is already tuned to sporting events to be held in the country and is truly interested in being part of this aura of opportunity, prosperity and joy that is sold to foreigners. The great challenge now is to deliver these promises in the form of products and services with integrity, transparency and commitment, attributes that are associated with the “Brazil brand” and that are crucial to its success in the medium and long term.

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– português

Sobre Miguel Londres:

Miguel Londres é formado em Administração de Empresas pela PUC-RJ, com pós-graduação em Marketing pela mesma faculdade e mestrado em Corporate Brand Management pela faculdade de Brunel, em Londres. Profissionalmente trabalhou na concepção e realização de diversos eventos patrocinados por empresas como TIM, Claro, Bradesco, Bradesco Seguros, Pepsico, Correios, Caixa, Sesi , Sony Music entre outras.

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Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

“You had my curiosity but now you have my attention”. A frase de Leonardo de Caprio em Jango “Django Unchained” resume bem o momento que o Brasil atravessa no cenário mundial e os desafios que o país enfrenta para atrair e manter investimentos em sua economia. Sempre visto como um país sexy, misterioso e de natureza deslumbrante, o Brasil hoje é lembrado não só como destino de férias mas também como um lugar de negócios, possibilidades e de desenvolvimento humano surpreendente.

Assim como uma marca de consumo, a “marca país” é avaliada por seus consumidores, potenciais ou recorrentes, seguindo critérios tangíveis e intangíveis. Entre os aspectos tangíveis estão fatores como; Indicadores econômicos, estabilidade política e fiscal, relações internacionais e entre os intangíveis fatores como; povo, cultura e tradição.

A maneira com que um pais é entendido internacionalmente tem influencia direta em sua economia e em seu desenvolvimento social. A consolidação política e o desenvolvimento econômico/social do Brasil nas ultimas décadas permitiu que os pontos fortes de seus fatores intangíveis fossem percebidos com maior intensidade e despertassem uma imediata e natural simpatia internacional em relação ao país, seu povo e por consequências a os seus produtos.

A promessa da marca Brasil está diretamente relacionada a o momento que o país vive. O mundo já está atento aos eventos esportivos a serem realizados no país e estão verdadeiramente interessados em fazer parte dessa aura de oportunidade, prosperidade e alegria que é vendida para os estrangeiros. O grande desafio agora é entregar essas promessas em forma de produtos e serviços com seriedade, transparência e comprometimento, atributos que dificilmente estão associadas a marca Brasil e que são cruciais para o seu sucesso no médio e longo prazo.

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