EVP Design Intelligence at Sterling Brands.
__________________
English:
Mike has over 25 years experience in the brand design business and heads up all strategic planning for all Sterling’s design clients. During his time at Sterling Mike has pioneered and overseen the development of a host of pre-design planning tools and techniques for the company to help its clients understand and evaluate existing visual equity and consumer/brand relationships through design. He has worked with hundreds of household brand names and blue chip clients including Tropicana, Haagen Dazs, Campbells, Kleenex, Huggies, Rubbermaid, Martell, Celestial Seasonings and Alka Seltzer to name few.
__________________
What is your impression about a brand called Brazil?
Brazil:
A land of extremes.
A land of potential.
A land of enormity.
A land of rhythm.
A land of beauty.
A land of flair.
A land of the heart (over the head).
__________________
Português:
Mike tem mais de 25 anos de experiência na área de design de marca e comanda todo o planejamento estratégico para todos os clientes de design da Sterling. Durante seu tempo na Sterling, Mike foi pioneiro e supervisionou o desenvolvimento de uma série de técnicas e ferramentas de planejamento de pré-design para a empresa ajudar seus clientes a entender e avaliar a equidade visual existente e as relações consumidor/marca através do design. Ele trabalhou com centenas de marcas de grande prestígio e clientes de grande porte, incluindo Tropicana, Haagen Dazs, Campbells, Kleenex, Huggies, Rubbermaid, Martell, Celestial Seasonings e Alka Seltzer, para citar alguns.
__________________
Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?
Brasil:
Uma terra de extremos.
Uma terra de potencial.
Uma terra de enormidade.
Uma terra de ritmo.
Uma terra de beleza.
Uma terra de talentos.
Uma terra do coração.