100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 64. Luiz Marins

Prof. Luiz Marins - foto José Neto (4)

Anthropologist, Writer, Consultant and a Teacher.

__________________ 

English: 

Luiz Marins is an anthropologist, a writer (26 published books), a consultant and a teacher. He has TV programs in the well-known Brazilian TVs “Rede Vida” – (Motivation & Success with Prof. Marins) and “Rede Bandeirantes” (Show Business with João Doria Jr.). For more information visit here.

__________________ 

What is your impression about a brand called Brazil?

The “brand Brazil” for me means positively “The Country of the Future”. The future of the world will have the characteristics of Brazil – the pursuit of happiness; the rhythm of the samba (which means movement, improvisation, creativity, innovation); the coexistence of opposites; the tolerance with differences; the agribusiness world to feed 9 billion people; the exuberance of the nature (Pantanal, Amazon, 8 thousand km of beaches, waterfalls, etc.); the sporting life (soccer, beach volleyball, swimming, etc.); the coexistence of different cultures (we have the largest Japanese population outside Japan, of Italians outside of Italy, of Germans outside Germany and there are more Lebanese in Brazil than in Lebanon itself). The world will also see more and more the contradictions we have: economic inequality, poverty, urban agglomerations of poor quality, etc. So, I see Brazil as a true synthesis of the future of a world increasingly complex and that, at the same time, is looking for social harmony, joy and quality of life. Thus, the “Brazil brand”, for me, is and will always be “The country of the future”.

__________________

Português:

Antropólogo, escritor (26 livros publicados), consultor e professor. Tem programas de televisão na Rede Vida – (Motivação & Sucesso com Prof. Marins) e Rede Bandeirantes (Show Business com João Dória Jr.). Para saber mais clique aqui.

__________________ 

Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

A marca Brasil para mim significa positivamente “O País do Futuro”. O futuro do mundo terá as características do Brasil – a busca da alegria; o ritmo do samba (que significa movimento, improvisação, criatividade, inovação); a convivência dos opostos; a tolerância com as diferenças; o mundo do agronegócio para alimentar 9 bilhões de pessoas; a exuberância da natureza (Pantanal, Amazônia, 8 mil km de praias, cataratas, etc.); a vida desportiva (o futebol, o volei de praia, a natação, etc.); a convivência de culturas diferentes (temos a maior população de japoneses fora do Japão, de italianos fora da Itália, de alemães fora da Alemanha e temos mais libaneses no Brasil que no próprio Líbano). O mundo também verá cada vez mais as contradições que temos: desigualdade econômica; pobreza; aglomerados urbanos de baixa qualidade, etc. Assim, vejo o Brasil como uma verdadeira síntese do futuro de um mundo cada vez mais complexo e ao mesmo tempo em busca da harmonia social, da alegria e da qualidade de vida. Assim, a marca Brasil, para mim, é e sempre será “O país do futuro”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on June 16, 2013 by in Brazilians and tagged , , , , , , , .

Top 10

%d bloggers like this: