100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 65. Thiago Reginato

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Designer

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English: 

Thiago Reginato is a partner of the Maquinário Laboratório Criativo (Creative Laboratory) and Creator of the Tipocali. He is a designer, graduated from ESPM-SP in the course of visual design with emphasis on marketing. He worked at the agency A10 during 2011 and 2012, then he opened his own business. He offers courses / workshops at conferences and agencies. His works were published in Casa do Vaticano (House of the Vatican), Zupi, Abduzeedo, Areageek, 100% Design, Typeunion, Hangaroundtheweb, zerodibujero, Greentee, Parede Viva, Leaf Magazine, exhibitions, among other media. Thiago has participated as a speaker at events such as: Ndesign, ESPM, Pixel Show, Mackenzie, II Circuito de design (design circuit), A10 Agency, Catarina Gushiken Studio, Semana tipografica Bauru (Bauru´s typographical week).

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What is your impression about a brand called Brazil?

I thought a lot about your question and I concluded that an informal text, but not superficial, would be the best way to expose my positioning on my impression of the brand called Brazil. We are not old-fashioned, cold, rigid or bureaucratic, we are as we are, the best way to be Brazilian. Therefore an answer that speaks our language.

Our people is known for its joy, spontaneity, by the special way to communicate, without fear and prejudice about what others will think. This single smile we have is part of our DNA, this energy we transmit when we relate to the other cultures is one of the main marks of our Brazilian “soul”. This taste we leave: Hey, what a cool, friendly and versatile girl.

I could speak of our fauna and flora, of our visual and sensitive richness. Surely this distinguishes us a lot from others. However, I believe that our differential is precisely the INVISIBLE to the eyes. It is our atmosphere that seduces, that enchants and makes the others fall in love with this wonderful experience of living with the Brazilians. I think that this unpredictable “ginga” (swing) we have would be a very special point in the characteristics of the brand called Brazil.

This way, I argue that, undoubtedly our interior is extremely more valuable and rich than our physical body, than what is visual, I mean, our exterior. We must defend and persist in this philosophy by which we are much more than we seem.

Football, carnival and samba are relevant and very important to the Brazilian culture, but let´s say the truth, our values ​​are hidden in the details and in the little things that we discover daily when we laugh and cry, knowing the positive “jeitinho” (Brazilian particular way of doing things) of people we love in this land called Brazil.

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Português:

Thiago Reginato é sócio do estúdio Maquinário | Laboratório Criativo e criador do Tipocali. Designer formado pela ESPM-SP no curso design visual com ênfase em marketing. Trabalhou na agência A10 durante 2011 e 2012, em seguida abriu seu próprio negócio. Oferece cursos/workshops em congressos e agências. Seus trabalhos foram publicados na Casa do Vaticano, Zupi, Abduzeedo, Areageek, 100%Design, Typeunion, Hangaroundtheweb, zerodibujero, Greentee, Parede Viva, Revista Leaf, exposições, entre outras mídias. Já participou como palestrante em eventos como: Ndesign, ESPM, Pixel Show, Mackenzie, II Circuito de design, Agência A10, Estúdio Catarina Gushiken, Semana tipografica Bauru.

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Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

Pensei bastante na sua pergunta e concluí que um texto informal, porém, não superficial,  seria a melhor maneira de expor meu posicionamento sobre a minha impressão da marca chamada Brasil. Não somos caretas, frios, rígidos ou burocráticos, somos como somos, no melhor jeito de ser brasileiro. Portanto uma resposta que fale essa nossa linguagem.

Nosso povo é conhecido por sua alegria, espontaneidade, pelo jeito especial de se comunicar, sem receio e preconceito sobre o que vão pensar. Esse sorriso único que possuímos faz parte do nosso DNA, essa energia que transmitimos quando nos relacionamos com as outras culturas é umas das principais marcas da nossa “alma” brasileira. Esse gosto que deixamos: Poxa, que menina legal, simpática e versátil.

Poderia falar da nossa fauna e flora, da nossa riqueza visual e sensível. Com certeza, isso já nos distingue muito dos outros. Entretanto, acredito que o nosso diferencial é justamente o INVÍSIVEL aos olhos. É a nossa atmosfera que conquista, encanta e apaixona os outros por essa experiência maravilhosa de conviver com os brasileiros. Penso que essa nossa “ginga” imprevisível seria um ponto muito especial nas características sobre a marca chamada Brasil.

Dessa maneira, defendo que, sem dúvida, nosso interior é extremamente mais valioso e rico que nossa matéria visual, ou seja, nosso exterior. Precisamos defender e persistir nessa filosofia pela qual somos muito mais do que parecemos.

Futebol, carnaval e samba são relevantes e muito importantes para a cultura brasileira, mas, falemos a verdade, nossos valores estão escondidos nos detalhes e nas pequenas coisas que descobrimos diariamente ao rir e chorar, conhecendo o “jeitinho” positivo de pessoas que amamos nesta terra chamada Brasil.

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This entry was posted on June 16, 2013 by in Brazilians and tagged , , , , , , , .

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