Designer, videomaker and a wannabe musician.
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English:
Nuno Boggiss is a designer, videomaker and a wannabe musician. Was born in one of the most beautiful cities in the world – Rio De Janeiro. Was graduated in the first class from the Design Course of the ESPM (School of Advertising and Marketing). After working in some design agencies and video production companies, he moved to the city of São Paulo and started working in the Creative team for a South African retail marketing agency – Barrows. After four years, moved to the company’s headquarter in Durban, South Africa. There he worked in the Business Development Department. After a few months, he found himself in Singapore, helping Barrows set up their new branch. During his spare time, he likes to explore the South East Asia with his Camera, GPS and a huge smile on his face.
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What is your impression about a brand called Brazil?
As our own flag says “Order and Progress”, this brand called Brazil needs a dynamic personality. It adapts to different extremes of emotions, as joy and sadness, euphoria and peace.
Brazil is not only a country for everyone, but a WHOLE. The brand of this Brazil, being with “s” or “z”, charms everyone who passes by and is a brand that is not ashamed to say “I made mistakes” because everyone in the world makes mistakes, and a brand that needs to be forgiven many times is also a widely accepted brand by all and for all.
There are those who believe that Brazil is all about “Bunda” (butt), Tambourine and Soccer Ball. These are probably not the actual consumers of this brand. Those who “breathe Brazil” know its watercolor and its love. It’s a love-hate relationship that strengthens the bonds. The beauty of the brand dispenses business card and opens no room for competition. His past speaks for itself in people’s mouth and makes this brand live for over 500 years.
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Português:
Nuno Boggiss é designer, videomaker e músico aspirante. Nasceu em uma das mais belas cidades do mundo – Rio De Janeiro. Se formou na primeira turma do curso de Design da ESPM (Escola Superior de Propaganda e Marketing). Depois de trabalhar em algumas agências de design e produtoras de vídeo, ele se mudou para a cidade de São Paulo e começou a trabalhar na equipe de Criação de uma agência de marketing varejista sul-africana – Barrows. Após quatro anos, mudou-se para a sede da empresa, em Durban, na África do Sul. Lá ele trabalhou no Departamento de Desenvolvimento de Negócios. Depois de alguns meses encontrava-se em Cingapura, ajudando Barrows a criar a sua nova filial. Durante seu tempo livre, ele gosta de explorar o Sudeste da Ásia, com sua câmera, seu GPS e um sorriso enorme no rosto.
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Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?
Como nossa própria bandeira diz “Ordem e Progresso”, essa marca chamada Brasil precisa de uma personalidade dinâmica. Ela se adapta a diferentes extremos de emoções. Como alegria e tristeza, a euforia e a paz.
Brasil não é apenas um país de todos, mas sim um TODO. A marca desse Brasil, sendo ele com “s” ou com “z”, encanta a todos que passa e é uma marca que não tem vergonha de dizer “eu errei” pois todos nesse mundo erram, e uma marca que precisa ser perdoada muitas vezes, é também uma marca muito aceita por todos e por tudo.
Há os que acreditam que Brasil é Bunda, Pandeiro e Bola de futebol. Esses provavelmente não são os reais consumidores dessa marca. Quem respira Brasil conhece tua aquarela e teu amor. Uma relação de amor e ódio que fortalece os laços. A beleza da marca dispensa cartão de visita e não abre espaço pra concorrência. Seu passado fala por si na boca do povo e faz essa marca viver por mais 500 anos.