100 Degrees of Brazil

100 days project

DAY 100. Alina Wheeler

Alina red dress

Designing Brand Identity author and Brand Atlas co-author.

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English: 

Alina Wheeler is the author of Designing Brand Identity: an essential guide for the whole branding team, now in its fourth edition. Published in seven languages, her best selling book illuminates global best practices for brands, and deconstructs a disciplined process for brand revitalization. She is a passionate design advocate, process coach, and brand identity expert, renown for her strategic imagination. When not working in her brand lab, she inspires brand builders around the world. Her favorite quote is, “It’s never too late to be what you could have been.” (George Eliot). Although her third edition is in Portuguese, she has sadly never traveled to Brazil.

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What is your impression about a brand called Brazil?

Dear Brazil:

Who are you?

Are you the first letter of BRIC and a fast growing economy? Are you one of the largest countries in the world with two hundred million people who are divided by class, politics, the economy, healthcare, and education? Are you the dense tropical rainforest of the Amazon? Are you the place where Carnival is king and people dance the Samba with wild abandon? Are you the country that the Olympic Committee chose and the World Cup committe chose over others to be the crown jewel on their world stage?

Who needs to know?

Do your leaders need to know? Do the social media networks need to know? Does Pope Francis need to know? Does all of Latin America need to know? Do the bankers of the global economy need to know? Do the protestors need to know? Do the football fanatics need to know? Does the tourism industry need to know?  Does the middle class need to know? Do all the children and their mothers and fathers and sisters and brothers need to know? Do you need to know?

How will they find out?

They will read about you in the news.  They will come to hear the Pope. They will protest in the streets. They will travel from around the world to the World Cup and the Olympics and to your beaches and the Amazon Rainforest. They will experience your culture, your politics, your cities and your ecosystems on their digital devices. They know what the statue on top of the Corcovado Mountain looks like even though they have never traveled to Rio. They will parade and dance the Samba in the streets of your Carnival. They will watch Black Orpheus many times and dream about magic and rituals and love and all that is not love. They will dream about traveling to Brazil and investing in Brazil.

Why should they care?

They care because you are a country of two hundred million human beings and you are the first letter of BRIC. They care because they have invested in you and think that it is your time in history to be on the world stage. They care because you are where they live, love, work, play and dream. They care about you because they believe in you and hope that you will lead your people into a better future.

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Português:

Alina Wheeler é a autora de “Designing Brand Identity: an essential guide for the whole branding team” (“Projetando identidade de marca: um guia essencial para toda a equipe de branding”), agora em sua quarta edição. Publicado em sete línguas, seu best-seller (livro mais vendido) retrata as melhores práticas globais para marcas e desconstrói um processo disciplinado para a revitalização de marca. Ela é uma defensora apaixonada do design, treinadora de processo, e especialista em identidade de marca, conhecida por sua imaginação estratégica. Quando não está trabalhando em seu laboratório de marcas, ela inspira construtores de marca ao redor do mundo. Sua frase favorita é: “Nunca é tarde demais para ser o que você poderia ter sido” (George Eliot). Embora a sua terceira edição esteja em Português, Alina infelizmente nunca viajou para o Brasil.

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Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?

Caro Brasil:

Quem é você?

Você é a primeira letra do BRIC e uma economia em rápido crescimento? Você é um dos maiores países do mundo, com duzentas milhões de pessoas que estão divididos por classe, política, economia, saúde e educação? É você a densa floresta tropical da Amazônia? Você é o lugar onde o Carnaval é rei e as pessoas dançam o Samba com uma naturalidade selvagem? Você é o país que o Comitê Olímpico e o comitê da Copa do Mundo escolheram em detrimento de outros para ser a jóia da coroa no cenário mundial deles?

Quem precisa saber?

Os seus líderes precisam saber? Será que as redes sociais precisam saber? O Papa Francisco precisa saber? Toda a América Latina precisa saber? Será que os banqueiros da economia global precisam saber? Será que os manifestantes precisam saber? Os fanáticos por futebol precisam saber? A indústria do turismo precisa saber? A classe média precisa saber? Todas as crianças e suas mães e pais, irmãs e irmãos precisam saber? Você precisa saber?

Como eles descobrirão?

Eles vão ler sobre você no noticiário. Eles virão para ouvir o Papa. Eles vão protestar nas ruas. Eles viajarão de todo o mundo para a Copa do Mundo e para os Jogos Olímpicos, e para seus praias e para a Floresta Amazônica. Eles vivenciarão a sua cultura, sua política, suas cidades e seus ecossistemas em seus dispositivos digitais. Eles sabem o que a estátua no topo do morro do Corcovado parece mesmo que nunca tenham viajado para Rio. Eles vão desfilar e dançar o samba nas ruas de seu Carnaval. Eles vão assistir a Orfeu Negro muitas vezes e sonhar com magia e rituais, amor e tudo o que não é amor. Eles sonharão em viajar para o Brasil e investir no Brasil.

Por que eles deveriam se importar?

Eles se preocupam porque você é um país de duzentos milhões de seres humanos, e você é a primeira letra do BRIC. Eles se importam porque têm investido em você e acreditam que é o seu momento na história de estar no palco do mundo. Eles se preocupam porque você está onde eles vivem, amam, trabalham, jogam e sonham. Eles se preocupam com você porque eles acreditam em você, e esperam que você conduza o seu povo a um futuro melhor.

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This entry was posted on July 22, 2013 by in Americans and tagged , , , , , , , , .

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