– english
About Grant McCracken :
Grant McCracken is an anthropologist, blogger and author. A member of Convergence Culture Consortium at Massachusetts Institute of Technology, McCracken has authored several books. He holds a Ph.D. in anthropology from the University of Chicago. He has been the director of the Institute of Contemporary Culture and a senior lecturer at the Harvard Business School. He has been a consultant for many corporations, including the Coca-Cola Company, IKEA, Chrysler, Kraft, and Kimberly Clark. He lives in Rowayton, Connecticut.
____________________________________________________________
What is your impression about a brand called Brazil?
I’ve been to Brazil several times but these impressions are impressionist. To be taken with a grain of salt. But here goes. When William Gibson said that “the future is here, it’s just badly distributed” I think he was thinking of Brazil. My impression is that Brazilians are learning to live their great diversity with a skill and adroitness I don’t see elsewhere. This gives Brazil economic, political and cultural advantages and a laboratory.
Thanks for including me.
Best, Grant
____________________________________________________________
– português
Sobre Grant McCracken:
Grant McCracken é antropólogo, blogueiro e autor. Membro do Convergence Culture Consortium do Massachusetts Institute of Technology Instituto de Tecnologia de Massachusetts), McCracken é autor de vários livros. Ele tem um Ph.D. em antropologia pela Universidade de Chicago. Ele foi o diretor do Institute of Contemporary Culture (Instituto de Cultura Contemporânea) e professor da Harvard Business School. Ele tem sido consultor para muitas empresas, incluindo a Coca-Cola Company, IKEA, Chrysler, Kraft, e Kimberly Clark. Ele vive em Rowayton, Connecticut.
____________________________________________________________
Qual é a sua impressão de uma marca chamada Brasil?
Estive no Brasil várias vezes, mas essas impressões são impressionistas. Devem ser tomadas com um pouco de cautela, de ceticismo. Mas aqui vai. Quando William Gibson disse que “o futuro está aqui, é apenas mal distribuído” acho que ele estava pensando no Brasil. Minha impressão é que os brasileiros estão aprendendo a viver a sua grande diversidade, com uma habilidade e destreza que não vejo em outro lugar. Isso dá ao Brasil as vantagens econômicas, políticas e culturais e um laboratório.
Obrigado por me incluir.
Atenciosamente, Grant.